ΔΡΑΜΑ

ΚΑΒΑΦΗΣ

Η ταινία ακολουθεί τα βήματα της συναισθηματικής εξέλιξης του Καβάφη, στην ωρίμανση του προς την υψίστου επιπέδου ποιητική έκφραση.
Η ζωή του στην Αλεξάνδρεια και τα ταξίδια του στην Ελλάδα και την Κωνσταντινούπολη τον έφεραν κοντύτερα στον πλούσιο αισθησιασμό αρχαίων πολιτισμών και τον οδήγησαν σε μια ζωή μεστή από ερωτικούς πόθους και πάθη.
Ο Καβάφης λυρικά εξέφρασε μια φανερή αγάπη προς νεαρούς άνδρες, ξεπερνώντας τον πουριτανισμό της εποχής του, που όμως παρέμεινε ένας παράγοντας που υπογράμμιζε τη ζωή του και τη σημάδεψε με πικρία και βαθιές απογοητεύσεις.
Οι σεξουαλικές του προτιμήσεις ιδανικευμένες στην αγνή κλασσική παράδοση, έγινε το κινητήριο πνεύμα της θεϊκής του ποίησης.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ALEXANDROS FILM Co. Ltd

ΕΤΟΣ   1996

Φορμάτ: 35mm, color 85min

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ

Σκηνοθέτης ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ
Παραγωγός ΕΛΕΝΗ ΣΜΑΡΑΓΔΗ
Μουσική ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Φωτογραφία ΝΙΚΟΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ
Καλλιτεχνικός διευθυντής ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΖΑΡΙΦΗΣ
Μοντάζ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Ηθοποιοί ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ
ΜΑΓΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΡΑΒΕΙΑ / ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

  • Επίσημη συμμετοχή στο Toronto Int’l Film Festival – 1996
  • Επίσημη συμμετοχή στο Sao Paolo Int’l Film Festival – 1996
  • Επίσημη συμμετοχή στο Mar del Plata Int’l Film Festival – 1996
  • Επίσημη συμμετοχή στο New Delhi Int’l Film Festival – 1996
  • Επίσημη συμμετοχή στο Berlin (Panorama) Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο London Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Jerusalem Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Galway Film Fleadh – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Brisbane Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Izmir Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Montpellier: International Festival of Mediterranean Film – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Stockholm Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Flanders Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Valencia Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο Calcutta Int’l Film Festival – 1997
  • Επίσημη συμμετοχή στο The Antipodes Film Festival – 1998
  • Επίσημη συμμετοχή στο San Francisco Int’l G & L Film Festival – 1998
  • Επίσημη συμμετοχή στο FilmFest Kansas City – 1998
  • Επίσημη συμμετοχή στο San Jose Film Festival – 1998
  • Επίσημη συμμετοχή στο Los Angeles Int’l G & L Film Festival – 1998
  • Επίσημη συμμετοχή στο Tampa Int’l G & L Film Festival – 1998

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

  • Festival of Auteur Films – 1997
  • London Film Theatre – 1998
  • Greek Cinema Retrospective / Munich – 1998
  • Greek Cinema Retrospective / Boston
  • Museum of Fine Arts – 1998
  • Harvard University – 1998, 2002

ΒΡΑΒΕΙΑ

  • Κρατικό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας 1997
  • Κρατικό Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας 1997
  • Κρατικό Βραβείο γυναικείου ρόλου 1997
  • Κρατικό βραβείο μακιγιάζ 1997
  • Βραβείο Μουσικής (Vangelis) Flanders International Film Festival 1997 (Βέλγιο)
  • Βραβείο Μουσικής (Vangelis) Valencia International Film Festival 1997 (Ισπανία)

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

  • Με εξαιρετικής ομορφιάς ζωγραφικές εικόνες, το έργο μιλάει για τα παιδικά χρόνια του Καβάφη στην Αλεξάνδρεια και, κυρίως, για την πολύπλοκη σχέση με τη μητέρα του […]
    Ο Καβάφης είναι αφιερωμένος στο μεγάλο Έλληνα μουσικό Βαγγέλη Παπαθανασίου, του οποίου η υποβλητική μουσική έχει τεράστια συμβολή στη δημιουργία της ατμόσφαιρας της ταινίας.
    Emmanuel Levy, Variety, 2-8 Δεκεμβρίου 1996
  • Το φιλμ Καβάφης περιγράφει τη ζωή του σπουδαίου Έλληνα ποιητή Κ.Π. Καβάφη, του οποίου ο Σμαραγδής δίνει ένα εντυπωσιακό όραμα της εκδηλωμένης ιδιαιτερότητάς του, που ο σκηνοθέτης χειρίζεται με μεγάλο σεβασμό και ανθρωπιά.
    Οι υπέροχες εικόνες συναγωνίζονται με την θαυμαστή μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
    Ο τρόπος που ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί τον πρωταγωνιστή σαν είδος μάσκας –δεν προφέρει ούτε μια λέξη σε όλη την διάρκεια της ταινίας, μιλώντας σε off- απαιτεί από τον Δημήτρη Καταλειφό μια τεχνική έκφρασης μεγίστης ευθύνης, η οποία στέφεται με απόλυτο θρίαμβο.
    Οι διαδοχικές σκηνές του μουσείου, που εκθειάζουν το κάλος, το κλασικό και το αγνό, σε αντίθεση με το χορό στη σπηλιά, εικόνα διονυσιακή και ξέφρενη, έχουν μια θαυμάσια πλαστικότητα.
    Armando Rapallo, Εφημερίδα Clarin, Αργεντινή
  • Ο Σμαραγδής έκανε μια μνημειώδη ταινία που καταφέρνει να μεταδώσει το άπειρο μέσα από το καθημερινό, δημιουργώντας βίαιες, αλλά με ευαισθησία, δονήσεις, σε κάθε κίνηση, σε κάθε χειρονομία, σε κάθε χρώμα, σε κάθε ήχο. Η σκηνοθεσία, με έναν αριστουργηματικό χειρισμό των πλάνων, είναι άμεμπτη ανά πάσα στιγμή – μια από τις σημαντικότερες αρετές της ταινίας – και ακολουθεί το πνεύμα της κλασικής αναλογίας που ο δημιουργός επεδίωξε και κατάφερε να επιτύχει. Με την επιβλητική μουσική επένδυση του Βαγγέλη Παπαθανασίου, είναι από τις σπάνιες ταινίες που ίσως και να αγγίζουν τα όρια της τελειότητας.
    Juan Pablo Neyret – Εφημερίδα Capital, Αργεντινή, 1996
This site is registered on wpml.org as a development site.