ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ/ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ
Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι είναι η συγκλονιστική ιστορία του ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΡΒΑΚΗ, ο οποίος από σεμνός Έλληνας πειρατής εξελίσσεται σε ζάπλουτο εξαγωγέα χαβιαριού. Παρόλα αυτά, ο πλούτος και η δύναμη που συγκεντρώνει, δεν του δίνουν την αναμενόμενη ικανοποίηση. Η υπέρμετρη φιλοδοξία του τον φέρνει αντιμέτωπο με απανωτές συμφορές, μέχρι που αποφασίζει να χαρίσει όλη του την περιουσία και στο τέλος τον ίδιο του τον εαυτό, στο όνομα της αγάπης.
Αυτή η επική ιστορία, που βασίζεται στην πραγματική ζωή του Ιωάννη Βαρβάκη, ξεκινά από τα Ψαρά του Αιγαίου Πελάγους, φτάνει στην αυλή της Μεγάλης Αικατερίνης στην Ρωσία, απλώνεται στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας και καταλήγει στην διχασμένη από εμφύλιες διαμάχες Ελλάδα, κατά την Επανάσταση του 1821.
H ταινία «Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ», παρουσιάζει αληθινές εξέχουσες προσωπικότητες και πολυκύμαντους χαρακτήρες, έντονα δραματικά γεγονότα που άλλαξαν την Ιστορία, επιτυχίες, αποτυχίες και βάσανα μπολιασμένα με ποίηση και αγαλλίαση.
Και τι είναι η ιστορία της ζωής ενός ανθρώπου; Τι φτιάχνει έναν ήρωα ή τι φτιάχνει έναν καλό άνθρωπο; Επιλέγουμε το μονοπάτι της ζωής μας ή κάτι ανώτερο καθοδηγεί τα βήματά μας; Και πότε, μπορούμε να είμαστε πραγματικά ελεύθεροι;
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ALEXANDROS FILM Co. Ltd
ΕΤΟΣ 2012
Φορμάτ: 35mm, color 93 min
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ
| Σκηνοθεσία | ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ |
| Παραγωγός | ΕΛΕΝΗ ΣΜΑΡΑΓΔΗ |
| Σενάριο | ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΒΑΛΟΥΤΣΚΙ |
| ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ | |
| ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΣΧΙΔΗΣ | |
| JACKIE PAVLENKO | |
| Μουσική | ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ |
| Φωτογραφία | ΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ |
| Production Designer/Σκηνογράφος | ΝΙΚΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ |
| Κοστούμια | LALA HUETE |
| Μοντάζ | ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΨΑΡΙΔΗΣ |
| Ήχος | ΜΑΡΙΝOΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ |
| Μακιγιάζ | ΑΡΓΥΡΩ ΚΟΥΡΟΥΠΟΥ |
| Ηθοποιοί | SEBASTIAN KOCH ως Ιωάννης Βαρβάκη |
| EVGENY STYCHKIN ως Ιβάν | |
| JUAN DIEGO BOTTO ως Λεφεντάριος | |
| OLGA SUTULOVA ως Έλενα | |
| ΛΑΚΗΣ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ως Ψαράς του Θεού | |
| ΜΑΡΙΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ως Μαρία | |
| ΑΚΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ως Κίμων | |
| CATHERINE DENEUVE ως Μεγάλη Αικατερίνη | |
| JOHN CLEESE ως Μακόρμικ |
| Εταιρεία Παραγωγής | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΙΛΜ ΜΕΠΕ |
| Συμπαραγωγοί | STELLA STUDIO |
| GREEN DRAGON | |
| ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ | |
| Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Α.Ε. | |
| ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ | |
| NOVA | |
| Χορηγοί | COSTA NAVARINO |
| ΟΠΑΠ | |
| AEGEAN AIRLINES | |
| HERTZ | |
| Με την υποστήριξη του MEDIA PROGRAMME | |
ΒΡΑΒΕΙΑ / ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
- Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο 2012, παρουσία του σκηνοθέτη, της παραγωγού, του πρωταγωνιστή και του συνθέτη
- Επίσημη Συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαγκάης 2013 και της Γκουανταλαχάρα
ΒΡΑΒΕΙΑ
- Βραβείο Giuseppe Sciacca για την ηθοποιό Olga Sutulova
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
- Το φιλμ για τον μεγάλο Έλληνα ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι προσoμοιάζει με την αινιγματική ανδρική μορφή που φιλοτέχνησε ο απαράμιλλος Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Τον Ιωάννη τον Βαπτιστή που, ενώ τον περιτυλίγει σα νεκρικό σάβανο το τρομερό, αιώνιο σκοτάδι, εκείνος ακτινοβολεί και μας χαμογελάει, κρατώντας με το ‘να χέρι την καρδιά, την ώρα που τ’ άλλο, το δεξί, μας δείχνει ψηλά, τον ουρανό… Μα αυτό δεν είναι το στοιχείο που λείπει τόσο έκδηλα και βασανιστικά από το σύγχρονο σινεμά; Το βλέμμα του δημιουργού προς τη ζωτική πηγή… Το θείο. Στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί μαστόροι σκηνοθέτες-ποιητές της παρακμής που είναι πολύ ενδιαφέροντες κινηματογραφικά, επειδή αποτυπώνουν στο σελιλόιντ την αποσύνθεση που κυριαρχεί παντού γύρω μας. Αλλά η διάλυση απαιτεί και σύνθεση. Κι αυτό είναι το πρόβλημα της τέχνης σήμερα. Ότι δηλαδή ξαφνικά έχασε την πίστη της στη σύνθεση και προπαντός στην ομορφιά. Η μοντέρνα τέχνη κοιτάζει μόνο εσωτερικά όπου δεν υπάρχει τίποτα για να βρεθεί παρά μόνο ερείπια, ο καθρέφτης του κόσμου μας: όλοι θέλουν να κατέβουν στο βασίλειο της μητέρας, της αρχέγονης μήτρας, του σκότους, χωρίς να κατέχουν το κλειδί του Φάουστ. Πιστεύω ότι ο προορισμός του καλλιτέχνη αλλά και του ανθρώπου είναι η προσπάθεια για την ανεύρεση του κλειδιού με το οποίο θα ανοίξει κλειστές πόρτες. Το έκανε ο Γκαίτε, οι αρχαίοι Έλληνες τραγικοί, ο Πλάτωνας, ο Σαίξπηρ, ο Γιουνγκ, ο Κιούμπρικ και πλήθος άλλοι. Το έκανε όμως και ένας σύγχρονός μας Έλληνας, ο Γιάννης Σμαραγδής, καθώς στο τέλος της ταινίας του είναι τα παιδιά που κρατάνε τα κλειδιά, η χαμένη αθωότητα που ανοίγει την πόρτα της ειρκτής στον ήρωα και τον οδηγεί στην ελευθερία…
Μίμης Τσακωνιάτης – Θεωρητικός Κινηματογράφου, Συγγραφέας
GALLERY
